söndag 3 januari 2010

Nytt år - och ny kudde!

Hej! Tack vare alla kreativa bloggerskor, som antingen tillverkar fina saker själva, eller startar webb-loppisar för att rensa undan lite hemma- har jag fått lite nytt under det gångna året!








Den vackra kudden har jag beställt av Karin Lindström, http://www.karinlindstrom.blogspot.com/,
Karin syr kuddar av vintage tyger. Vissa, som den här, pryds också av gamla virkade dukar!
Den här kudden skulle jag egentligen vilja ha lite överallt! :) Men just nu får den bo i sovrummet..

Mormorsfilten hittade jag på "Vita hemmet Lyckebos" webbloppis..




.. Likaså den här fågeln i zink!



Tavlan som står på hyllan är dock inte köpt över nätet.. den kommer från "Iris o Doris"!

Nu återstår att se vilka eventuella köp det här nya året kommer att fresta med!
God fortsättning på 2010!

14 kommentarer:

Susanne sa...

Grattis till alla fina fynd..ja nu börjar ett nytt år med nya fynd,,hopp om att finna fina saker och kanske sälja av lite på tradera som jag gör ibland..Fina saker du hittat..Kram Susanne

irene sa...

Kjempe fine puter! Og du hade fixat de så fint i den fina sängen!

Ha en fin uke / Irene

Viola sa...

Här trillade jag in gm bloggen kärt och blandat, var bara tvungen att lämna ett avtryck efter mig, vilken fin blogg du har, här tittar jag gärna in igen för jag ser att vi gillar samma saker, du är så välkommen att hälsa på om du får lust, ha en fin dag, kram VIOLA

Penseldraget sa...

hej
o tack goaste du för dina rara ord..nej de har varit ett hektiskt 2009 men så himla kul samtidigt. vilka fina fynd du har gjort,,tänk så många duktiga kreativa människor de finns.
kram pia

Sköna o Gröna Ting sa...

Visst är det härligt att fynda.., man mår så gott när man vet att man inte har behövt tömma plånboken för att få det man önskar:)
Gillar kudden extremt mycket.., kul att använda virkade dukar på det viset!!!

Hoppas ditt 2010 blir minst lika "fyndigt"....
Kramar till dig
Marianne

Vardags-mirakel sa...

Du har verkligen fått tag i smakfulla saker! Gillar fågeln i fönstret. Ha det bra, kram Eva.

Lilla Vrån sa...

God fortsättning på det nya året.
Du kommer garanterat att göra nya fina fynd 2010.

Kramar//Carina

Mina dagar sa...

Starta en webb-loppis, tack för tipset!
Du har verkligen gjort fina fynd!!
God fortsättning!
/Eva

Sussi sa...

Vilka fynd du gör! Roligt att kika runt i ditt skafferi av allt möjligt. Doftrankan är ju underbar. Chokladpraliner och
vinternatten mmmm.
Önskar dig Godfortsättning och hit tittar jag gärna in igen.
/Sussi

Huset vid ån sa...

Så mycket fint du köpt...Bara att Gratulera! Kul när man hittar favoritgrejor som din kudde exempelvis! Ha en bra dag! Kram Therese

Sussi sa...

Kul att du kikade in till mig oxå. Här håller kylan fortfarande i sig, hoppas den går över nu i helgen. Annars ser din säng och fina kudde sköna att krypa ner i.
Trevlig helg /Sussi

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad mysigt ni har det i sovrummet och kudden var ursöt. Jag är lite feg att handla på nättet, men ska väl lära mig det också...
Tävling hos mig!
kram Susanne

Ett ögonblick sa...

Vilka fina saker! Den där mormorsfilten skulle jag inte ha något emot att äga. Började virka rutor, men de behövs ju en del och som jag skrivit förut gillar jag inte att göra samma saker för många gånger, så mitt projekt sprack, kanske kan bli en kudde så småningom....

Önskar dig en trevlig helg.
Kram lisamaja

Karin Lindström sa...

Vad roligt att se kudden hos dig, den gjorde sig verkligen fint!

Kramar Karin