torsdag 21 januari 2010

Mer gästrum..

Hej! Här kommer lite mer bilder från gästrummet! Den viktigaste möbeln i ett gästrum är väl ändå sängen.. den inhandlades för en billig peng på kommunens återvinningsaffär! Det är faktiskt en Ikea säng som har några år på nacken, tror inte den finns inte i sortimentet nu.







Det ser lite tomt ut bredvid sängen, hoppas jag stöter på ett fint sängbord snart..:)


Det fina täcket passade bra i det här rummet..




Några gamla växtbilder -från en bok- ropade jag in på Tradera nyligen. Två tillsammans och lite stämplad text fick bli en tavla!
..och en annan växtbild hamnade i den här ramen!



Gardinerna sydde jag av gamla lakan för över 10 år sedan. Har knappt aldrig använt dem, dock. (Nackdelen med lakan som gardintyg, är att de inte släpper igenom så mycket ljus!)

..Jo, här gör de det i alla fall!

Nu ska här bakas och förberedas för ett stundande barnkalas! Måste även leta tips och recept på Pannkakstårta! (Önskemål från födelsedagsbarnet :).. hmm, kan bli knepigt tror jag.. alla barn gillar ju inte grädde?!

Trevlig helg!

10 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen, det har skapats ett gästrum hos dig ju...,, får man hyra in sig en natt eller två:):)??
Det ser så stilren och härligt ut, gillar allt det svarta!!
Dina växttavlor var ju bara helt underbara....

Hoppas du får en lång och skön helg
Kram kram
Marianne

Maria sa...

Fint med tavlorna, vad piffig du är :)

Järnsängar så så fint, IKEA har ett par stycken och en snorfin gavel i svart som jag vill ha.. men som inte får plats under vårt snedtak :(

KRAM!!!

Mia sa...

Vad fint det blir!! Ni (eller ska man sägs du?)är så duktiga på att hålla farten uppe, det händer något hela tiden. Här råder mera ... "på renoveringsfronten intet nytt". Jag har varit bortrest i veckan så jag får väl skylla på det. Men i helgen ska här "grejas". Trevlig helg till alla!!

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja du jisses vad hårfärgen har fått er på funderingar:):)???
Jo då, det är jag till höger i bilden "Inga & Jag" fast med en mycket mörkare och stramare uppsatt frisyr!
Det är ganska otroligt att man kan förändra sitt utseende så pass med hjälp av hårfärg:)

Tack för din góa hälsning...
Kvällskramar till dig
Marianne

Lyktor och Tyg sa...

Snygg säng. Jag har också upptäckt att lakansgardiner bir väldigt täta.
Pannkakstårta låter smaskens. Kanske du kan ha glass iställer för grädde.
Kram Kristina

kullervilla sa...

Vilket härligt gästrum du skapar. Härliga kuddar och ljuvliga gardiner…

Kramiz//kullervilla

Lisas torp sa...

Hej Maja!
Tack för hälsningen och för att du hjälper till!
Mejla med på lisastorp@yahoo.se
så berättar jag hur du gör.

Så fint du har ramat växbilderna!
Hoppas att barnkalaset blev lyckat, det blev det säkert!
Kram
Lisa

Sussi sa...

Jätte fin fortsättning man får se av gästrummet, här kommer gästerna att må som prinsar och prinsessor tror jag. Sängen blev ju så läcker till med sitt fina överkast :)
Önskar en bra vecka.
Kram Sussi

Sköna o Gröna Ting sa...

Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
Kramar i massor...
Marianne

Jenny sa...

Hej!
Åh vilket mysigt gästrum! Där skulle jag gärna sova över:)

Sängen gillar jag speciellt, lite franskt stuk på den.

Ha en trevlig dag!

kraam Jenny