söndag 31 januari 2010

7 sanningar..

Hej! Fick se att jag blivit utmanad av Johanna med bloggen "Mysiga lantliga ting",
www.mysigalantligating.blogspot.com, att berätta 7 sanningar om mig själv.. har i och för sig gjort det förut, men vi försöker igen då.. :)





1. Tycker om att göra tårtor! Och andra bakverk.. Drömmer faktiskt om att ha något eget, t.ex ett café med antik/loppis/trädgårdsbutik eller något i den stilen..;) Helst beläget i någon gammal fin miljö!


2. På auktioner och loppisar handlar jag oftast först, och tänker sen!! Glaskarafferna här ovan var väl ändå ett ganska bra köp..



3. Tycker även det är kul att shoppa loss på Ge-kås i Ullared! Gardinerna här tex, är ett fynd därifrån!





4. Gamla , men också nya, plåtburkar är något som jag gillar väldigt mycket! De på bilden som är prickiga och blommiga köptes i 3-pack på Coop Forum för reapriset 39:-!





4. Blommor och växter kan jag inte slänga hur som helst! Det går liksom inte att kasta något som är levande..
5. Jag har väldigt lätt att köra för fort, tyvärr.
6. Jag har också väldigt svårt att "göra ingenting", måste alltid ha något som jag kan vara sysselsatt av, annars mår inte jag bra! (Nästa projekt: kök nr. 2 i vårt hus!)
7. Jag är grymt oteknisk till min natur! Faktum är att jag lyckades radera fina bilder till ett planerat inlägg, som jag tänkte göra ikväll.. :( Nu fick det bli detta istället!
Tack för awarden också, Johanna! Skickar den inte vidare för jag tror att de flesta har gjort den nu!
Hej Svejs!










14 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej!

Vad roligt att läsa lite mer om dig, och grattis till utmärkelsen. Jag har också fått den av rara Johanna, vi får se om jag får till något inlägg med sanningar:)

Ha en bra vecka!
Många kramar
Karin

Jenny sa...

Hej!
Grattis till awarden och vad roligt att få veta lite mer om dig..satt o fnissade för jag kände igen mig på flera punkter: 2,4, 5 och 7:an!! :)

Jasså du ser Tuppenjansson på Tradera, hihi!, den där vackra Sveaburken i grönt var så fin men den fick jag tyvärr inte:(

Ha en bra dag!

kramis Jenny

kullervilla sa...

Pannkakstårta får mig att tänka på sommar och sol.
Ljuvliga bilder och härliga sanningar.
Kramiz//kullervilla

Maria sa...

Åh, pannkakor... Hyser samma dröm som du.. antikaffär/café/ekologiska matvaror, hade varit najs!

Kram

Kicki sa...

Hej på Dig.
Kul att läsa lite mer om Dig.
Jag tyckte Du hade fyndat fina gardiner på Ullared minsann.
Ha det Gott
Kram
Kicki

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad kul att läsa mer om dig med bilder till. Jag kan skriva under på en del själv...Burkarna från Coop köpte jag i höstas, så fina.
Jag tror att jag ska anta detta och skriva i min blogg.
Kram Susanne

livet på utanäs sa...

Åhhhh, så gott det där såg ut !
Muuums !

Har ni lika mycket snö som vi ,mån tro ?

Visst är man less på det nu !

Ha en fortsatt fin vecka !
Kram Sussi O

Penseldraget sa...

hej
vad roligt att läsa lite om dig =) och tårtorna får de att vattnas i munnen =) härligt med drömmar om ett cafe, låter underbart...
kramar pia

Sussi sa...

7 sanningar med bilder om dig, roligt upplägg!
Kram Sussi

Ett ögonblick sa...

Så tårtsugen jag blev nu fast det är mitt i natten:) Café/loppis- drömmar har jag också....men det förblir nog bara drömmar.
Håller med dig om växterna också, det går bara inte att slänga om det finns liv i dem...
Fina gardiner!
Ha en bra vecka!
kram lisamaja

Älskade pion sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig.Jag gillar också Ullared. ;)Ha en skön dag. Kramar Ulrika

Penseldraget sa...

hej
vilken kanon ide med fågelbad..tack för den =) de ska jag absolut prova ute i stugan...
kram pia

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej!

Vilka goda tårtor och Silvis kakan skulle jag vilja ha recept på!

Hoppas allt är bra med dej och ha en trevlig helg!

E-K/noll54

Färjtorp sa...

hej.
Alltid roligt att få läsa lite mer och alla bloggare =)
Och fina bilder du visar.

Ha det bra
Kram johanna