söndag 17 januari 2010

Gästrum!

Hej! Nu är vårat gästrum klart! Det har målats om från rosa till "Magnolia" som kulören hette. Det syns nog inte på bilderna, men det är faktiskt en svag grön färg, lite "vårig"..


Den här 50-tals sekretären var otroligt nära att hamna på återvinningscentralen! Den var sliten och hade en speciell brun färg som jag inte gillar! Några handtag var trasiga också..

Men för ett tag sedan när jag fick se ett snyggt svart högblankt bord hos "Om livet i ett skatbo" , http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com/ , så kom jag på att det kanske fanns hopp för den fula ankungen..




Lite färg och nya knoppar från Ikea gjorde att det blev en "svan" av den här sekretären, tycker jag!


Lite gröna detaljer, loppisfynd , förutom den lilla rosen, som är från "idémakeriet".

Gammal fin häftapparat har äntligen fått en plats att stå på!

Stolen hade vi i källaren, den var lika "ful-brun" den med, så den fick sig en omgång med penseln!

Sitsen kläddes om med tyg från Ikea. Vet inte om jag fått en liten överdos av gamla prylar, men ibland längtar jag efter lite modernare stil! Tycker det blev bra med den här kombinationen gammal stol/modernt tyg !

Nu får jag visa resten nästa gång! Tack för att ni tittar in här!

16 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Hej!

Vilken fin blandning av gammalt och nytt. Tyget från Ikea passade jättebra på stolen. Sekretären blev dundersnygg. Har haft liknande tankar om svart skrivbord i ett av killarnas rum och nu tror jag att det får bli så. Själv börjar jag bli lite orolig för jag slänger ut alla mina "nya" möbler och byter ut dem mot gamla. Tänk om jag tröttnar... Hjälp, då blir det dyrt.


Tycker att du ska känna dig jättenöjd med rummet, blev så fint!

Kramar Anna-Lena♥

♥ Pia... sa...

Hej..vilken vacker svan det blev ..det är som jag brukar säga..man ska aldrig slänga något..rätt som det är så finns det använd eller så kommer man på vad det ska bli av det tänkta skräpet..blev lite sugen att göra en sån makover nu..men min sekretär står i ett förråd i stan..vi har nyss ärvt den och har inte plats för den alls..men vem vet:)..Rätt som det är så kommer man på det hur det ska vara...snyggt blev ditt gästrum..ha en trevlig ny vecka..
kram..Pia

Susanne sa...

Det blev verkligen fint,Ett härligt bryt i allt det vit målade..Man kan nästan tro att det är nyköpt..Roligt du vill vara med i utlottning hos mig..Tänkte på det du skrev..En liten utlottning gör ju oxå så att folk hittar till dig..Tycker jätte mycket om din blogg och fler borde läsa den!Bara namnet tycker jag låter så mysigt.. Kram kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Hur stiligt som helst! Jag är inte svårövertalad när det gäller att måla om i svart, jag har ju också just målat ett bord i svart som jag är präktigt nöjd med.
Jo, visst behöver man lite kontraster, inte bara gammalt eller bara modernt!

Inas sa...

Hejsan vännen!
Åh vad fint det blev, byrån blev vacker och med sina knoppar. Ha en underbar vecka goa kramar Ina

Ylle by heart sa...

Hej!
Jättefint!! JAg har en likadan sekretär, just nu knallrosa (!) i flickornas rum. Det ÄR såå kul att göra om gammalt man har och få en ny modern kick!

Kicki sa...

Din sekretär blev Supersnygg!!!
Jag är just nu jättesvag för det högblankt svarta.
Håller på med min pojks sovrum och där blir det nog en hel del svart.
Ha det Gott
Kram
Kicki

Älskade pion sa...

Tänk vad lite färg och tyg kan göra ändå. ;)Kram Ulrika

Penseldraget sa...

hej
oj vilken tur att den inte hamna på tippen =) blev ju så fin , kul med högblankt...
kram pia

Sussi sa...

Vad fint det blev med en blandning av modernt och 50tal. Och så snyggt med svart! Är det en högblank färg du målat med? Dina gäster lär verkligen få njuta av det fina rummet.
Snygga fynd du gör på tradera.
Ha det toppen Sussi

Älfgärdet sa...

Ja, ofta är de inte så vackra de där rullklaffbyråerna i just den där bruna nyansen. Din blev jätteläcker! + tyget till sedan, perfekt! Minsann har du inte samma gröna ljusstake som mig också :)). Vet du vad det är idag? Det är 7 månader till en happening på Sandgrundsudden ;)

Ett ögonblick sa...

Hej!
Så snyggt!! Blanksvart är bara så läckert och blev väldigt fint till tapeten.

Ha det gott!
kram lisamaja

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Vad snygg sekretär det är så läckert med svart.
Ha det gott
Kram Sofia

Penseldraget sa...

hej igen
ja så synd med avståndet =) du hade varit så välkommen...och våra små bakelser är garnaterat kalorifria (fake) =)
kram pia

Lisa.L sa...

Hej! sekretären vart verkligen toppen fin då du målade den svart :D vilket lyft! Så stilfullt och fint :D kram

Sussi sa...

Tack för tipset om färgen, jag har nämligen en ful barvagn (eller vad man ska kalla den) som jag funderar på att hotta upp med svart.
Önskar en trevlig helg.
Kram Sussi