onsdag 30 december 2009

Chokladpraliner och köld!

Hej! Idag när jag kom hem från jobbet började det precis skymma, det var -18 grader ute och fullmåne. Vintrigare kan det knappast bli! Jag försökte fotografera den vackra månen, men det var lättare sagt än gjort..





Fast att vi bor ganska centralt har vi nära till en sjö.. nu ligger snön tjock på isen.



Det syns att det är kallt, FÖR kallt enligt mig..





Vårt fina gamla äppelträd i vinterskrud..







Nu trivs jag bättre inne.. där blommar doftrankan, och de "sämsta" chokladpralinerna är ännu kvar .. ;)


Ingen gillar visst de där körsbär-likör pralinerna..

Ha ett Gott Slut på 2009 & Ett Gott Nytt År!

12 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och tusen tack för titten hos mig! Vilka vackra vinterbilder du bjuder på! Önskar dig också ett riktigt gott nytt år! Kram Maria

Älskade pion sa...

Nej tyvärr är det nog inte många som gör det. ;) Ha nu ett riktigt Gott Nytt År och mysa ordentligt. kram ulrika

Anna-Lena sa...

Hej!

Åh, så vackert med fullmånen! Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Jag glädjer mig åt att få följa din blogg under nästa år!

Nyårskramar Anna-Lena♥

Susanne sa...

Åh jo det gör jag ..Tänk jag fick en hel ask av min mor i julklapp..Visst är jag lite skum det har jag hört förut;)
Nej att fånga månen som man ser den i kameran har jag oxå försökt,,nej det funkar inte..Men idag är den fantastisk..önskar dig nu en bra start på det nya året..så ses vi nästa år..kram Susanne i Fare

kullervilla sa...

Så många minus grader …fy så kallt men ljuvliga bilder…
Körsbärspralinerna går först här …gubben gillar …
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År
Kramiz//kullervilla

Ett ögonblick sa...

Hej!
Vi har haft nästa lika kallt och det är inte mysigt, vackert, men inte skönt att vara ute. Vilka fina bilder och så mycket snö ni har.Det är lustigt med dom där pralinerna, förr var det körsbär-likör som gick år först, men nu är det den vita och körsbäret brukar bli kvar till sist, men slut, det tar dom alltid här, vi har riktiga godisråttor. Just nu håller jag på att göra en chokladmousse som var tänkt till dessert ikväll, men det verkar som om den gick "åt skogen", chokladen var nog lite för varm....:( får se vad jag kan göra, men jag var tvungen att ta en liten paus.
Vill i alla fall önska Dig ett riktigt Gott Nytt År!

kram från lisamaja

LENA sa...

Vilka fina bilder på vinter ute, och grönska inne!
Jag är inte heller så förtjust i körsbärs pralinerna, men de såg ju riktigt smarriga ut, på fatet!
Gott nytt år!

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för vackra bilder, vännen!
Gott nytt år!
Kram Susanne

Marita sa...

Nej, de där pralinerna med körsbär vill ingen ha! Det är konstigt, i alla familjer blir de kvar till sist! De går åt när suget är stort och det absolut inte finns något annat att mumsa på...i alla fall i vår familj!
Vackra vinterbilder! Visst är det svårt att få en bra bild på månen i skymmning....både maken och jag kämpar på med det.
Önskar dig en god fortsättning på 2010!
kram, Marita

Susanne sa...

Vad kul att jag såg ut som du trodde=)
ja nu har ju bloggen ett ansikte på nått sätt..Fått många fina ord av alla bloggare som värmer..Kram till dig från mig..Susanne

Lisas torp sa...

Helt underbara vinterbilder! Ja, det ser verkligen kallt ut!

Körsbärspralinerna tycker jag är bland de godaste, smaken är verkligen delad.:)

God fortsättning på nya året!
Lisa

Emma sa...

Tur dem försvinner nästa år då ;)