fredag 4 december 2009

Gammalt och lite nytt..

Hej! Nu måste det styras upp här hemma, så att vi undviker stress & jäkt så långt det är möjligt! Än har inte det riktiga julpyntet kommit fram, nej det väntar vi med tills efter en rejäl städning i mitten av december månad! Visar lite av det "juliga" vi har i hallen..



Ett fint gammalt julkort från 50-talet från Tradera i klämma från "Iris o Doris".
Granen är inköpt på "Noll54 interiör" för två år sedan, lådan från loppis!



En kotte i fattigmanssilver hamnade på lådan..



Gammal lykta 20 kr. på loppis, bredvid nytt vykort i gammal ram!

Ljushuset har jag visat förut, skålen i zink är från cosas och spegeln är gammal, fick med den på köpet :) när jag köpte ett bord förra helgen! (Ett gammalt givetvis,,)

Tack för att ni tittar in här! Önskar er en trevlig 2:a Advent!

19 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Hej!

Vilka gamla och nya fina saker du visar! En sådan vacker låda skulle jag gärna ha! Det var väldigt fint med julbilden och klämman. Måste nog fixa lite julbilder till väggarna här hemma med.

Önskar dig en mysig andra advent!

Kramar Anna-lena♥

Susanne sa...

Ja lite vill man ju få fram så man hinner att njuta..Härligt med dessa gamla kort..Ha en skön 2 Advent..Kram

Ett ögonblick sa...

Så fint du har gjort, du har redan skapat julkänsla. Jag trodde den lilla granen var "riktig", den var jättefin. Jag får så dåligt samvete när jag tagit upp små granskott så din var mycket bättre. Lådan var också mysig, ja allt......
Önskar dig en fin Andra advent och stressa inte:)
kram//lisamaja

Färjtorp sa...

Hejsan
vad mysigt pynt du har i din hall. Jättefint!
Ha en trevlig helg
kram johanna

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka söta kort du visar...jag har ju också en hel del gamla som jag brukar ta fram varje år...de får nog komma fram i morgon när jag nu fått inspiration, det med stjärngossarna var väldigt sött!
Och så Iris och Doris, jag vet ju att du nämnt affären tidigare, får väl bli en tur dit snart!
Ja du, angående min målade spröjs, ja vi får väl se om den syns på någon bild, inget finlir direkt, haha!
kram på dig!

Blåbärs och smultronstället sa...

Mysiga saker har du fått fram till jul. Frt blir så hemtrevligt med lite loppisfynd.
Ha en mysig andra advent!
Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Åh, Vilka underbara o charmiga saker du visar...Mitt öga njuter! Önskar dig en mysig andra advent! Många Julkramar Therese

Skatan sa...

Hej - kul :)

Ett tips när man målar med högblank färg är att satsa på en riktigt bra pensel...så slipper man ränderna. Jag köpte en ny pensel inför målandet och är riktigt nöjd.

Jag gillar mixen av det gamla och nya hos dig :)

Kram,

Anna

Lyktor och Tyg sa...

Det var lagom juliga saker, här kommer inte heller fram så mycket julsaker än. Kram Kristina

Lisas torp sa...

Jättefina saker du visar!
Nej, det är ingen höjdare att gå i Sthlm City den här tiden, man får ha vassa armbågar då! Själv håller jag mej hemma och längtar till torpet!
Du undrar om jag målat porträtten, jovisst, efter gamla foton och lite text har jag skrivit. Om jag gör på beställning...jo, det har väl hänt ibland. Är du intresserad - hör av dej till min mail: lisastorp@yahoo.se
Ha en härlig vecka!
Kram
Lisa

Vit som snö sa...

Så mysiga saker du visar oss. Såna gamla fina julkort får mej att smälta, det gör också gamla fina lådor. Vilken verklig gran, jag trodde den kom från skogen!
Ha en mysig vecka! Kram Cilla

Unknown sa...

Äntligen sytt klart mina gardiner idag :)) Tog några veckor.... Den 19 skulle passa för mig. Imorgon blir det Mariestad & timring, ska bli kul!

Älfgärdet sa...

Om du nu skulle undra.... sonen var inloggade som edward & jag märkte inte det....

Fågel Blå sa...

Hej vilken söt gran ser verklig ut!
och viulken fin låda!
Kram Kathrine!

Kära Hem sa...

Vad fint du har gjort! Mysigt att blanda gammalt och nytt!

Nu har jag en tävlng på min blogg där man kan vinna God Jul-kudden! Har för mig att du gillade den :)

Var i Värmland håller du hus? Min svägerska med familj bor i Karlstad. Under ett besök hos dom var vi i butiken där du köpt din gran. Hjälp vad fina saker de hade!
Ha det så bra!

/Anna

Noll54/Eva-Karin sa...

Härliga gamla bilder,, och vilken tur du har med cupcakesen!
Jag blev så full i skratt när det stod att Edward hade sytt gardiner och skulle på trimning!
Min man heter Edward,,, men såg sedan vem som egentligen hade skrivit

Ha det så gott!

E.K/noll54

här är gudagott att vara sa...

Fina bilder du visar, det är så kul med bilder.
Jag hoppas att bordet blir jättebra hos er, det vore toppen.
Vi får in möbler varje dag nu, det är så kul folk gillar våra grejer och allt är så uppskattat.
Det är sååå kul.
Bordet gick in i bilen, det var väl bra.
Haregott!

Kristall & Pynt sa...

Jättefina saker du visar.
Ha det gott
Kram Sofia

Kicki sa...

Hej på Dig
Vilket vackert gammalt julkort.
Och det är såååå vackert med sådana gamla trälådor.
Mycket fint i adventstider Du bjuder på.
Ha det Gott
Kram
Kicki