tisdag 27 januari 2009

60 kr bjudet !

Hej alla! Vill visa ett bord som jag ropade in för 60 kr på en bondauktion. Det var faktiskt lite väl "skabbigt" tyckte jag själv när jag fick se det på nära håll..



Nu har jag målat det vitt, men egentligen är jag inte förtjust i att måla över originalfärger. Fick göra ett undantag med det här bordet för bordsskivan var så sliten.. och det som inte syns på den här bilden är att klaffen på andra sidan var halvt av !



Hur många inropade saker har jag inte försvarat genom åren, när man fått frågan vad man ska ha allt till ? Dessutom trasiga saker.. Erkänner att det KAN bli lite impulsivt ibland :)







Hämtade också ner en gammal symaskin från vinden,.. för ca. 10-12 år sedan hade jag en grym "symaskinsperiod " :) jag tröttnade sedan på dessa , men nu kändes det lite kul igen!



Även spegeln fick komma ner från vinden..den lilla tavlan bredvid fick jag med i en fyndlåda på en auktion. "Som din dag är så skall din kraft vara" lyder budskapet! Exakt en likadan tavla fick jag se att det fanns i helbrägdagöraren FA Boltzius orörda hem i Skåre som nu är museum.

Närbild på den lilla portmonnän som ligger på pigtittaren!

Ha en fortsatt bra vecka! Tack för att ni kikar in här!

9 kommentarer:

Maria sa...

Nä men fy! Alltså, det där bordet var såå fint! Exakt ett sånt vill jag ha, avis x 1. Sen, pigtittaren, en sån har jag velat ha i sådär 25 år, avis x 2. Sist, börsen! Gud så fin! Var har du hittat den?? avis x 3...

kram!!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Underbart med sådana fynd. Kan nästan inte bli billigare, den var riktigt fin med den vita färgen. Men du har rätt, man ska vara försiktig med o måla över om det är gamla möbler i originafärg.

Ha det gott. Kram Pirre

Maria sa...

Blev ju bra att ha bordet så där halvt mot väggen när skivan är trasig på andra sidan. Skulle inte alls tänka att det var något fel på det bordet som det ser ut nu...

Anonym sa...

Kul med "Boltzius"-fyndet! :)
/DL

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte att bordet var helt underbart och ett jättebra fynd!!
Så tur att du uppskattade det, på samma sätt som jag uppskattar mina Uppsala Ekeby-krukor och hittar dem innan de bara blir ivägslängda..

Tyvärr är det i princip omöjligt att fota mitt badrum! Det är litet och det finns absolut inga möjligheter att pynta till det..

♥ Pia... sa...

Hej..ja men det var väl ett bra fynd..snyggt var det oxå..mycket kul du hittat på sen jag kikade inhär sist..ha en skön fredag..PIA

Noll54/Eva-Karin sa...

Slagbordet var verkligen ett fynd,,,,och fint med blommorna i burken!!!!

Ha en riktigt skön helg!
E-K/noll54

Maria sa...

Tjejen! Gå in på Sköna Gröna!!

Kram!!

Anonym sa...

Tjingeling!!!

Ta en titt på min blogg vettja.....

Kram Marianne