söndag 25 oktober 2009

Piffet på plats!

Hej! Nu är sovrummet äntligen klart! Det enda som återstår är sängbord, men det kan vänta ett tag.. Efter att ha sett så mycket dörrar som dekoration i olika rum hos olika bloggare, kom jag på att det kanske skulle vara något som passade här, i sovrummet? Sagt och gjort, en gammal vikdörr från ett tidigare lägenhets-boende hämtades upp ur källaren...

Och resultatet kan ni se här under..






..inte så pjåkigt, den här dörren är lite tunnare och smäckrare än en vanlig innerdörr, vilket passade bra, för sovrummet är inte så stort!





Det är de små detaljerna som är roligast att placera ut :)..





Loppis- ram som står lutad över barnens hand och fot gips-avgjutningar!




Ja, då var det klart, skönt! ..Då är det bara resten av övervåningen kvar då ;) !



Ha det bra alla som kikar in här!

11 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Så fint, vilken känlsa det blir med något gammalt. Jättefina dörrar.
kram Kristina

Tulipa sa...

Snyggt med dörrarna!!

De rostiga sakerna kommer från I & I Christina Prutz, på Öland.

Kram Mariette

Vardags-mirakel sa...

Fina bilder, du inspirerar mig! Kram Eva.

Susanne sa...

Hej..ja ni har ganska långt ner till mig och den hägrande affären..Är det höstlov nu tro? Ja då kan jag tro det blir mycket folk..Det är inte så svårt att göra av med många timmar i den affären speciellt om man inte kan komma ner så som jag..Fast jag är där inte så ofta..Tro det eller ej =)
Kram till turen och kör varsamt.Håll i plånboken tänkte då närmast på ficktjuvar...Susanne

♥ Pia... sa...

Hej så klart att jag gör..den ska bara få lite mer färg på sej...fint du gjort i sovrummet..jättefint med dörrar..jag har ett par pardörrar som står i ett uthus hos mina föräldrar ..undrar om jag skulle sätta in dom i vårt sovrum..men då lär väl gubben gå ut antar jag..då är nog måttet rågat..haha..

Jenny sa...

Hej!
Åh vad snyggt det blev!! De där dörrarna blev ju verkligen pricken över i:et!
Supersnygg tapet oxå!

Ha en bra vecka!

kram Jenny

Cathrin sa...

Så fint det var! Håller själv på och piffar (är mycket roligare än grovgörat) i vårt sovrum och lite var stans hemma hos oss och fick nu fina tips.

Tack för titten, jag återkommer gärna till dig!
Ha en fin dag!
Cathrin

Penseldraget sa...

Hej
Tack för din goa kommentar om mitt lilla bakbord, ja de lär säkert bli fler barnboks isnpireeade målningar =) åhh vad jag gillar din vikdörr jätte snyggt ...
kram pia

Ett ögonblick sa...

Hejsan! Så fint du har gjort i ert sovrum. Sängarna, dörrarna... alltihop.Ser att vi har lite samma smak du och jag;) såg att vi har samma köksklocka också:)
Må så gott!
kram//lisamaja

Kicki sa...

Jättefint Ni fått det i sovrummet.
Jag ångrar verkligen att jag aldrig gjorde hand o fotavtryck på min son när han var liten.
Jättefina dörrar och skylten var ju som priscken över I:t.
Ha det Gott
Kicki

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh, vad mysigt och romantiskt!
Allt var bara såå fint!
Kram Susanne