fredag 2 oktober 2009

Ett svart-vitt inlägg..

Hej! Svart och vitt är fint ihop tycker jag. Tänkte visa lite svarta och vita grejer som jag nyligen införskaffat! Det är bl.a en gammal rese-skrivmaskin som jag köpte på loppis för 30 kr (Prutat och klart.. ;) Den är av märket "Royal" och tangenterna är så fina, med svensk text.














Tidskriftshållare med gammeldags bilder köpta på en guldsmedsaffär här i stan ..som har lite inredningsgrejer. Har två till med andra motiv också..






Och här ramen som jag målade, nu med kopia (!) av en bild som jag tycker är väldigt fin. En vänlig butiksinnehavare erbjöd sig att kopiera motivet, när det nu inte var till salu..hon hade bilden som dekoration i sin klädbutik! Tyckte det blev bra trots allt!


Allt för idag!

Trevlig helg!!













13 kommentarer:

Inas sa...

Hejsan!
Åh vad vacker skrivmaskin, visst är det fint med svartvitt...

Ha en riktigt trevlig helg och goa kramar Ina

Ett ögonblick sa...

Hej!
Visst är det snyggt med svart och vitt. Fina saker du köpt/gjort och dom är så läckra dom gamla skrivmaskinerna. Vi hade en så´n fin hemma, kan inte förstå varför den slängdes:(
Hoppas du får en skön helg!
kram//lisamaja

Älskade pion sa...

Vad du pysslar och grejar.Fina grejer du gör,duktig du är. ;)Ha en riktigt skön helg. Kramar Ulrika

♥ Pia... sa...

Men oj vad fint..vilken häftig skrivmaskin..superfin ..en såå skule man ha...och tipset/inspirationskicken jag fick med tidningsskrifthållarna..kanske snor den ideén!!..ha de gött..kram..Pia

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för värmande kommentarer!
Mysig gammal skrivmaskin du har.
Trevlig helg på dig!
Kram Susanne

Blåbärs och smultronstället sa...

Glömde skriva att det var kul att du kikade in i Krhmn. Rum 21 har mycket fint. Synd att jag inte stötte på dig.
Kramis Susanne

Susanne sa...

Väldigt vacker! Jag kikar oxå in till dig idag för att önska en fortsatt skön och njutbar Lördag..Kram Susanne

Jenny sa...

Hej!
Vad snygga grejer, speciellt skrivmaskinen! Såg på nån blogg (minns inte vilken) att det finns en tjej som gör ringar av såna där tangenter! De var jättefina men då sabbar man ju maskinen iof..

Ha en skön söndag,

Kram Jenny

Kicki sa...

Åh visst är de fina de där gamla skrivmaskinerna. Min pappa har en sådan. Kanske om jag ber snällt....den ligger bara på vinden hos dem.
Det var verkligen jättefint.
Kram
Kicki

Kristall & Pynt sa...

Det är verkligen snyggt med svart-vitt, din skrivmaskin är ju så fin, önskar jag hade en sån.
Kram Sofia

Penseldraget sa...

hej
åhh vad snyggt =) jätte fin skrivmaskin, och till vilket fyndpris =) ha en skön söndag
kram pia

VITA NYANSER sa...

Fina bilder! Vad kul att du är med i utlottningen hos mig = )!

Kram L-L

Vintage sa...

Wow,vad fint det var här!Mailar om lampan senare idag Kram Susanne