fredag 30 oktober 2009

Containerfynd i pojkrummet

Hej! För ca. 5 år sedan hittade jag en gammal jordglob i en container! ( Jag visste inte då att det var absolut förbjudet att plocka upp saker som andra slängt..) Men frågan är om jag trots vetskapen om detta kunnat motstå att plocka upp den?

Visste inte vart jag skulle ha den då.. tyckte bara att den var för fin för att kastas bort! Nu har den till slut fått en bra placering i nya pojkrummet på övervåningen.













Lampskärmen kom med i en fyndlåda på en auktion i somras !





De här burkarna i hårdpapp är nya ! Gillar prickigt :)



Trevlig All Helgona helg!

13 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Vilken fin jordglob! Gillar träfoten den står på. Vilken tur att du räddade den från "containerdöden" :)

Jättesnyggt pojkrum!

Ha en trevlig Allahelgonahelg,

kram Jenny

Jennie sa...

Vilken fin blogg du har. Intressant läsning och mycket spännande bilder.
Jag kommer nog att kika in igen.
Kram

Susanne sa...

Hej jag jätte fin..Va!! vad va det för en konstig regel,,som att vägras ge nån konstgjord andning..Hm nej det va tur denna fick ett nytt hem..Massa kramar till fredagen

Älskade pion sa...

Vilket fynd.:)Blev jättebra i pojkrummet. Ha en skön helg. Kramar Ulrika

Karin Lindström sa...

Vilken tur att du plockade upp den. Den passar perfekt i det fina pojkrummet:)

Så fina era sängar blev. Jag såg två liknande för ett tag sen men tänkte inte på att det går att bygga om dem till dubbelsängar. Vilken bra idé!

Ha nu en riktigt skön och rofylld allhelgona helg. Hoppas du hinner baka lite, kanske i de gröna formarna:)

Många kramar
Karin

lena sa...

Hej!
Jätte fint med en jordglob i kill rum
Jag har själv tittat på loppisar efter en, men de har sett så "plastiga" ut!
Men din var jättestilig!!
Vilken tur du hade, jag hade inte tvekat att ta den.
ha det bra.

Lisa.L sa...

Någon anans skräp är någon annans skatt =) jätte fin jordglob!

Ett ögonblick sa...

Hej! Så fint pojkrummet har blivit! Jag hade gjort som du om jag hade sett den fina jordgloben, det är sanslöst vad folk kasserar fina saker. Vi har också gjort containerfynd kan jag berätta, bl.a. en moppe och 4 stolar:)) Ha det gott!
kram//lisamaja

Anna-Lena sa...

Hej!

Vad roligt, våra gossar har likadana. Blev så glad när jag hittade en till likadan på loppis. Just nu delar våra pojkar rum men i framtiden kommer de att få egna och då vill jag ha två.

Skrivbordet och globen var jättefina ihop! Och vilken tur att du hann fiska upp den från containern! Tänk... vem kan vilja kasta en sådan.


Hoppas att du får en skön vecka!

Kram Anna-Lena♥

Kicki sa...

Jättefin jordglob.
Spännande i ett pojkrum.
Tänk vilka fynd man kan göra ibland.
Ha det Gott
Kram
Kicki

Inspiration i vitt sa...

Vilken tur du har, näää inte skulle jag bara gå förbi en skräphög om det var nåt jag ville ha i den. Tack för tipset om det som finns på museet i Karlstad, ska verkligen titta på det.
Kram på dig/Ingela.

livet på utanäs sa...

Hej !
Tycker också att jordglobar är fint . Har själv två stycken . Jag tycker att man ska få ta sånt som andra har kastat, helt klart. Jag brukar ibland få bearbeta gubbarna på återvinningen där vi bor för att få fiska upp saker. Familjen tycker INTE det är lika kul :) Men det skiner jag i , ett fynd är ett fynd , chansen kommer ALDRIG tillbaka ...

Ha det gott !
Kram Sussi O

Vit som snö sa...

Tack söta för berömmet om mina tändsticksaskar!
Underbar jordglob!!! Mamma har en som jag tänkt lägga beslag på, hon blir bara glad att bli av med lite saker:-) Jag tycker det är helt ok att ta hand om det som vissa tror är skrot. Visst vill samhället att vi ska återvinna?!
Ha det gott! Kram Cilla