tisdag 27 juli 2010

"Marimekko-aktigt"..


Hej! Det blev visst en liten "bloggpaus"... fast att det är semester är dagarna fullspäckade med aktiviteter! Danmark med Legoland har besökts, Halmstad och Tylösand, vi har sålt (OBS! inte köpt ;) massa grejer på en välbesökt bakluckeloppis, mm.
Och ett stycke planteringsbord har fått sig en ny, mer vattentålig, vaxduk. Den förra var en textil-vaxduk och som jag misstänkte stod den inte emot så mycket vatten..



Mönstret är lite Marimekko likt tycker jag..

En av våra trätunnor som gått sönder i botten får tjänstgöra som blomlåda numera..

Bladens olika färger och former är minst lika viktiga som blommorna!

Ha en fortsatt skön sommar!

10 kommentarer:

Susanne sa...

Kikar in för och se hur du har det och du har det bra ser jag :) Hoppas du njuter av sommaren..Kram Susanne

♥ Pia... sa...

Hej..snyggt bordet med duken..!..JA ibland så är semestrarna späckade..min är väl iosf ganska lugn..efterssom jag inte har små barn boende hos mej..ja inga stora heller..bara gubben och hunden.)..barna hälsar bara på då & då:)..ha en skön fortsättnig på semester och sommar..
kram..Pia

Ett ögonblick sa...

Hej!
Vilket härligt inlägg!!!
Så fina och välskötta växter du har, jättevackert. Jag tror bestämt att jag missat gödningen till våra;(...att det ska vara så svårt att komma ihåg det när jag är i affären...minnet ÄR kort.
Den här vaxduken var också väldigt snygg, lite annan karaktär.
Vi borde också ha en loppis här...vi hade det för några år sedan, jättekul! får nog ta en riktig funderare på det:)

Ha en fortsatt skön semester.
kramar lisamaja

Älskade pion sa...

Vad mycket kul ni har hittat på da.;) Ha en fortsatt skön ledighet vännen.Kramar Ulrika

Garedenhouse sa...

Åh så fint planterings bord du har!
Ja det är bara att hitta på nya användningsområden då ens kära saker inte håller för det ursprungliga syftet.
Kul att loppisen gick bra.
Kram Sussi

ellen & jag sa...

Hej i ösregnet!
Vad fint det blev med blommor tunnan :). Det gäller att hitta på nya användningsområden för gamla kära ting. Önskar en fortsatt trevlig sommar! Kram maria

Jenny sa...

Hej!
Jättesnygg duk, påminner om Marimekko som du säger:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Lisbet sa...

Är det inte Marimekko?
Fina bilder.
Tycker som du att bladens former är viktiga.
Ha en skön helg!

Susanne sa...

Hej..popup rutor? Det låter inte bra :/ undrar vad man kan göra åt det tro? Jag avskyr när dom kommer här på min dator fast jag har formaterat och grejat..Jag skall kolla med nån kunnig och se vad man kan göra åt det..Så bra att du sa till...Tack Kram Susanne

Penseldraget sa...

hej
ni verkar haft en trevlig semester =) läckert mönster o färg på vaxduken. kul med bakluckeloppis de kanske man ska prova nån gång
kram pia