torsdag 6 augusti 2009

Knappar och syskrin!

Hej! På auktionen jag nämnde i det förra inlägget, ropade jag in den här fina gamla glasburken med knappar, spännen, hyskor och hakar i! Trevlig att ha framme som dekoration..






Jag har plockat ur allt som inte var knappar, och det blev en hel del kvar..



Här syns det vad stor burken är, den får stå i tvättstugan så länge, i väntan på en mer framträdande plats i köket på övervåningen = pysselrummet..



Det var nästan bara "vardags knappar" i burken, men några lite finare, annorlunda knappar fanns också i .
Synd att man inte syr eller stickar kläder.. finns det någon som har tips på pyssel med knappar som man kan göra? Skriv gärna och tipsa i så fall :)



Det här gamla syskrinet var också med i priset, 40 kr! Väldigt slitet och säkert kommer det från hon med knapparna.. jo, det var en hon , för vissa knappar av samma sort var prydligt märkta med text typ " Svart jumper" eller "grå kappa"!


Det är originalmålningen som är kvar, färgerna har blivit väldigt matta med åren men det gör ingenting. Nej, nu får det räcka med fyndlådor och andra småpryttlar känner jag, har för mycket plotter nu, som jag inte visat här! Nästa auktion som besöks; då SKA det vara kökssoffa eller stort matsalsbord som ropas in! .... Punkt slut.. :)

9 kommentarer:

Susanne sa...

Ja så kan man känna ibland att man köper på sig lite för mycket ibland..Fast fina saker har du köpt tycker jag..Kram

Älskade pion sa...

Jag tycker att du har fått tag på fina grejer,känn ingen ånger. ;)Ha en skön dag. kramar Ulrika

Inas sa...

Hej Vännen!
Fina knappar å fin burk till det kan ju faktiskt vara behövligt med en fin knapp i bland till någon kudde eller blus eller skjorta... Sköt om dig och trevlig helg, kram Ina

Älfgärdet sa...

Gud va auktioner du hinner med nu då!!! Avundsjuk.... Blev inte ett endaste litet loppisstopp under Jönköpingsresan...krig i baksätet... Ser att det är auktion i Deje på söndag så vi får hoppas :). Gillar din blåa ådra! Utan att jag tänkt på det så letar sig min blick till vitt, lite gulnat porslin med blå dekor. Har kommit hem med det flera ggr. & jag som inte ens har ett kök som passar till blått ;), dekoren är oftast diskret, men ändå.
Fick meddelande idag när jag kom hem att jag blivit antagen till Byggnadsantikvarieprogrammet på Gotland....Har ångest för jag vet inte hur jag ska göra!!! Verkar inte vara möjligt att komma in i Göteborg i år tyvärr & vet inte om jag har tid att vänta ett år.... HJÄLP!

Kristall & Pynt sa...

Vad mysigt och förvara alla knapparna i burken, fint syskrin oxå.
Nu ska jag ut och måla igen.
Ha det gott
Kram Sofia

Livet i träsket sa...

wow, vilket fint fynd & fin blogg du har!

hönemor sa...

Hej du, vilka fina fynd du har gjort i sommar. Till hösten kan du flytta pyramidklockan längre bak i rabatten, det är lätt gjort, och vill du ha mera plantor så spara några frökapslar när dom har mognat så kan du så till våren, den är lätt att få att gro. Kram från Katarina i ett regnigt Åmål.

Lyktor och Tyg sa...

Hej
Jag vet ett bra tips på knappar. Jag har sett en vit kudde ca 50x50 som det var sytt massor med knappar i ett hjärta eller om det var en cirkel. Jättefint var det, massor med olika knappar.
kram Kristina

Mina Lantliga Rum sa...

hej!
så fina saker du köpt,och den stora burken var fin!
ett stort bord finns på min önskelista också och snart ska jag förlänga bordet i köket,har så många stolar till det som inte används.

ha en bra dag,kram!