fredag 12 juni 2009

Från rosa till vitt..

Hej! Regn och rusk ute, då kan man passa på att ägna några kvällar åt målande mm. Vi har haft en liten byrå, med smala lådor..( jag vet att den kallas något särskilt..kommer ej på vad..) Den kommer från "Solareturen"- en secondhand-butik, den var ommålad i rosa när vi fick den.

Nu är den vitmålad,.. passar bättre till det övriga möblemanget!

Ordning och reda, med märkta lådor :)

..En passion är gamla foton och gamla ramar!

Ytterligare en kudde med traderaköpt stryka-på motiv! Fåtöljen är från Myrorna..

Närbild på motivet..

Nu ska jag se finalen i "talang" med resten av familjen! Ha en trevlig helg, ni som tittar in här! & Tack för trevliga kommentarer i tidigare inlägg!

13 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vilket fint fynd du har gjort, jag är så avundjuk på dig. Ha en trevlig helg. Kram Katarina.

Jenny sa...

Hej! Vilket underbart fynd!
Kallas de inte för dokumentskåp eller nått sånt??

Låter inte sådär jättespännande att stå vid en fotbollsplan vid 8 en lördagmorgon;)

Kramis Jenny

Inas sa...

Hej Du!
Helt fantastiskt fin byrån var och bra med ordning å reda. Kollade in rabarberbladet snyggt ska göra ett i morgon.Ja, det var ju rätt person som vann, men även pianisten var väldigt bra. Eller vad tycker du? Hoppas att du får en riktigt trevlig helg. Goa kramar Ina

Penseldraget sa...

hej
jätte fin den blev byrån....fynd =) fåtöljen va bedårande....
kram pia

Kristall & Pynt sa...

Jätte fin byrå,ett bra fynd.
Trevlig helg

Vit som snö sa...

En alldeles underbar byrå/ dokumentskåp! Såå bra till alla papper o annat som lätt skapar oreda. (när det gäller papper vill jag ha pedantisk ordning!)
Kram Cilla

Våglyckan sa...

Hej! Vilket fynd! Är själv ute efter ett liknande dokumentskåp och är mäkta avundsjuk! Vilken ordning ni kommer att ha :-).
kram från mig
/maria

Susanne sa...

Hej!
Men oj där har du den fåtöljen jag vill ha,,dom är ju så fina..Byrån är ju toppen härligt med ordning..Hej så länge Susanne i Fare

Fröken Fräken sa...

Nämen, vilket fynd! Snygg och industrichic, enligt min mening! Och klart myckt bättre i vitt än i rosa, gissar jag mig till..

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken otroligt fin byrå och praktiskt med märkta lådor. Den gillar jag skarpt.
Ha en fin vecka!
Kram Susanne

Vittblandat sa...

Hej!
Vilken fiffig och fin byrå du har! Apropå gardinerna hade jag inte väntat mej ett sånt intresse! Så jag får nog tillstå att jag är mer än nöjd! Tack för din goa kommentar, jag lovar att lägga ut bild på lekstugan när den är klar!

Kram Katja

Susanne sa...

hej kikar in i ditt skafferi och vill önska en bra dag..Nu en utlottning hos mig..Kram till dagen

Mina Lantliga Rum sa...

hej! så fin blogg du har, och jag gillar din byrå,den blev jätte fin!! tycker kudden var fin också.

nu ska jag kika runt lite till hos dig! =)

ha en bra dag,kram!