fredag 19 december 2008

Gött till jul..

Hej mitt i julstöket! Tar en liten paus från paketinslagning mm. och visar lite bilder;

Första omgången knäck blev nog en aning för mjuk.. får göra mer under helgen!

"Vinterstjärnor"heter de här kakorna, egentligen mer fina att se på än att äta :)


Receptet fanns i förra årets julnummer av Lantliv..

Hittade de här måttkopparna på Lagerhaus. De rymmer ½ , 1 & 3 dl. Modellen är så fin, har en stor vispskål i samma modell också fast beige, som jag köpte på noll54. De här små fanns bara i rött, men det passar ju till jul..!
Nu är det bara två dar kvar att fixa allt..ska nämligen jobba måndag och tisdag :( så det är bara att sätta fart igen! Hej så länge!



2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Spanade in de där måtten på Lagerhaus i förrgår! Tyckte de var helcharmiga men jag hade gärna sett att de fanns i annan färg än rött, så att det int ekänns så juliga..

Jag har kommit på att det enda som får mig att städa koncentrerat är om det inte finns något som distraherar... det vill säga aldrig. Men det är ju viktigt med små pauser! ;-)

Designe sa...

Åh mums va gott det ser ut och vilka fina skålar från Lagerhaus! Inte visste jag att de har såna!
Vet du att jag fyller oxå den 20:e!:)...har oxå alltid velat fylla på sommaren för man kan va ute osv. men det är faktiskt mysigt att fylla strax innan jul, blir lite stressigare!
God Jul på dig! :)