tisdag 14 oktober 2008

Ärvda saker

Hej! Den här lilla kaffeservisen har vi fått ärva nyligen efter en släkting. Kanske inget man använder på riktigt men den är fin tycker jag.Den ska kanske få stå i ett gammalt skafferiskåp som jag hade turen att hitta i ett garage i somras. Garaget skulle storstädas,och allt "skräp" som stod kvar skulle slängas...gissa om jag fick bråttom att hyra släpkärra..!
Nu står skåpet i vårt sovrum och tjänstgör som bok-skåp,men så småningom skall rummet bli
matsal och då får det innehålla porslin mm. Det får inte plats i köket nämligen.









Skräp för vissa, fynd för mig! ( och min sambo blev inte sur heller..)

4 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Superfint skåp! Men det är inte så ofta man ser till dem. Du hade tur :).Hämtade mina superfina dörrar på Norrstrand ikväll. Blir perfekta!

Anonym sa...

Vad flitig du är med bloggandet...och vad kul det är att följa er under premiär veckan.

Majas skafferi sa...

Mia:Roligt att du läser bloggen!
Köpte "allers julmagasin"idag. Tänkte få lite inspiration
till våran pyssel kväll!
//L och M

Älfgärdet sa...

Läste i NWT igår att han & Lars Demian (underlig sammansättning...) spelar på Koriander den 27 nov. Men än ligger inga biljetter ute på Ticnet & inget står om det på deras hemsida men det kommer väl!