måndag 4 april 2011

När det var städat..

Hej! Passade på att ta lite bilder en dag när pysselrummet var nystädat. :) Vi är rätt så nöjda med hur det blev. Skönt att få "bocka av" något som blivit klart. Nu har vi också börjat att renovera vår mörkgröna hall med röd trapp, det kommer ta tid..

Och vi kan konstatera att det för med sig att hela huset blir rörigt under tiden!







Gillar trädetaljer och lite bruna grejer..



Gillar även blått, som i den här gamla förvarings"bonaden"!




De fina sockerlådorna vi fick av en vän har fått komma till användning.. Tidningarna sparar jag några år innan jag slänger dem. Om man läser dem igen efter ca. två år känns de hyfsat aktuella och som nya igen! :)



Hej Svejs!


12 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Blir så vansinnigt avundsjuk på detta pysselrum... Ser fram emot förvandlingen av er hall!

Ett ögonblick sa...

Så fint pysselrummet har blivit, lite gammaldags känsla, jättefint!!
Renoverar man hall och trappa, så blir det stökigt...jag vet;)
Vårt "finrum" är fortfarande "arbetsrum"...tycker numera att det är så praktiskt att stå där och måla så det kanske får vara så;) Nej, nå´n gång ska vi väl få i ordning, men just nu står renoveringen still.
jag sparar också tidningar, fast en del längre än två år, tycker de är som nya igen och trender kommer ju och går.

Ha en fin vecka!
lisamaja

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Eller snarare snart God natt 1 :)
Vad mysigt att ha ett pyssel rum och så fintni har där inne.
Gillar tapeten jätte mycket!
Visst kan man ha mycket i dom gamla sockerlådorna.
Vi har leksaker för tillfället!

Ha det Gott !

Kramar Sirpa

Systrarna Hjertén sa...

Jättefint rum!

Ja, det är märkligt om man så bara skulle renovera ett litet, litet hörn av huset så blir ändå HELA huset rörigt!

Oj, jag sparar tidningar hur länge som helst...en av de få saker jag har svårt att kasta!

Mvh
Frida

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ett superfint pysselrum du har.
Vackra detaljer med färger som bryter av mot det vita.
Jättefint.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Lisa.L sa...

wooow ! det vart ju hur fint som hellst :D där skulle man kunna sitta timtal och pyssla ju ;P önskar jag också hade plats för ett,men vi har så litet hus..kram

Älskade pion sa...

Åhhhh,vill också ha ett sånt fint pysselrum,förstår om ni är nöjda.ha en fin dag.Kram Ulrika

Vardag och flärd sa...

Vad fint ni har gjort, gillar det jättemycket även om jag inte är förtjust i grönt men det är fint när det är något som avviker, det blir för lamt annars. Trädetaljer är jättefint och den gamla bonaden bara älskar jag, har några sådana själv.
Ha det fint!
Kram Eva

Elin sa...

Hej!
Jätte mysigt pysselrum.
Ha en fin dag!
Kram Elin

Susanne sa...

Vilket underbart rum!! Tapeten skulle jag så gärna vilja ha...Varma kramar Susanne

Hildas hem - Sofia sa...

Underbart pysselrum! Där kan du pyssal för fullt utan några hinder :)

Jag önskar dig en fin fredagkväll!
Kram Sofia

Jenny sa...

Jättefint pysselrum o såå fina tapeter:)

Visst är sockerlådor bra som tidningsförvaring, det har jag oxå!

Ha en skön söndag,

Kraam Jenny