lördag 21 november 2009

Inköpslista!

Hej! Idag var äntligen solen framme, härligt att se lite dagsljus! Passade på att fotografera den nymålade insidan på skafferidörren.. (det går inte att fotografera med vår kamera inomhus den här mörka årstiden, det blir bara suddigt..)
Insidan var förut omålad, men nu har den målats i vitt och en "spegel" målades med skoltavelfärg. Perfekt att skriva upp direkt när man märker att något är slut! Det är ju inte lätt att komma ihåg när man skriver vanlig inköpslista att t.ex sirapen tog slut vid senaste baket.. :)







Den här röda gamla termosen köpte jag på hos en granne som hade loppis i somras! Vissa saker fastnar man för direkt.. Igår kväll då "råkade" jag utöka plåtburks-samlingen med två burkar till .. Tradera är farligt! Rubriken löd "Traderas fulaste burkar" ! Tyckte inte jag stämde..20 kr blev priset. Dem ska jag ev. plantera blommor i!

Ha en fortsatt Trevlig helg!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tack för titten hos mig.. Jag hoppas också att det kommer ett julnummer iallafall ifrån Leila.

Kram

Älskade pion sa...

Jag vill också ha ett sånt där fint skafferi,helt underbart.Vilken bra ide med tavelfärg på insidan.Ha en skön söndag,trots regn. :) Kramar Ulrika

Susanne sa...

Jag förstår varför din blogg heter som den gör=) Älskar ditt skafferi så mysigt och jag är en burkoman oxå..Visst kan tradera vara farligt ibland jag håller med dig..Kram Till din dag..

Lisas torp sa...

Vilket härligt skafferi du har och så smart med skoltavelfärgen på dörren!
Snyggt!!
Kram
Lisa

Lyktor och Tyg sa...

Hej vad fina grejer ni gjort som du visade i förra inlägget.

Dörren blev ju bara så bra!
Kram Kristina

Hanna sa...

Så fint.
Hanna

Kicki sa...

Hej på Dig
Jag tor jag måste få sno denna briljanta idé med kom-ihåg tavla på insidan av skafferidörren.
Håller på och gör iordning i vårt skafferi och denna idén gillade jag. Får se om jag hinner måla tavelfärg i spegeldörren bara.
Jättefint!
Ha det gott
Kram Kicki

Sköna o Gröna Ting sa...

Aaaa.., kan inte jag få bo i ditt skafferi:-)....???
Ja, det var minsann ett tag sedan, jag har inte varit en flitig bloggare det sista halvåret men nu känns det kul att skriva och dela med sig igen.

Synd att du missade ett besök i min butik men vi får allt hålla oss i några månader till, sen har du förhoppningsvis möjlighet att hälsa på mig och butiken igen, fast i nya lokaler.
Vi klurar på att ha det här hemma vid huset i ett garage som i dagsläget ser bedrövligt upp men det finns potential.
Allt är en kostnadsfråga och det får inte kosta för stora slantar att få rätt på det.

Ja ja.., nu försöker jag ta vara på lugnet ett tag och skall fira en underbar jul med familjen.., skall bli härligt!

Vi ses snart igen vännen...
Kram Marianne

Jenny sa...

Hej!
Vad fint det blev på insidan av skafferidörren, smart att ni målade spegeln med skoltavelfärg:)

Hihi, jasså du förstod att Tuppenjansson var jag på Tradera;)
Den fina tidningen med Madonnan fick jag tyvärr inte men vann 2 charmiga franska gamla syltburkar igår:) Håller med dig, Tradera är farligt, man kan inte sluta om man väl börjat:)

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad härligt med ett riktigt skafferi,,,, inköpslista på dörren är kanon,,, man kommer ihåg att köpa det man skrivit!
Det stämmer att slottet kommer från Polen,,,det är svärmor som tog hem dom därifrån till förmån för Polen-hjälpen!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Millas hem sa...

Så himla kul idé med griffelfärgen på "spegeln"!

Kram Camilla

Färjtorp sa...

Hejhej!
Oj vilket mysigt skafferi du har! Blir alldeles avundsjuk här...
Jättefint.

Kram johanna

Ett ögonblick sa...

Hej! Vilket fint skafferi!! Toppenidé med "griffeltavlan" på dörrens insida, kommer nog att härma:).
Håller med dig om att julen inte får komma in för tidigt, jag blir bara stressad.....jag vill istället ha kvar julen inne till efter trettonhelgen. Men visst är det mysigt att pyssla, du hade gjort jättefina saker i det förra inlägget.
ha det så bra!
kram//lisamaja

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket mysigt skafferi ni har och bra idé med den svarta tavlan att skriva på.
Gamla burkar är så mysigt.
Ha det fint!
Kram Susanne

C. Tvillingmamma sa...

Oh vilket underbart skafferi du har... Njuter av de varje stund du öppnar dörren hoppas jag! Vart får man tag i skoltavlefärg?