onsdag 8 juli 2009

Grand Hotel..




Hej! Häromdagen gjorde jag en liten beställning hos Gerda med bloggen och webbutiken "idémakeriet". Redan idag kom grejorna , det var bla. den här fina emaljskylten i gammal stil!




"Grand hotel Du Louvre" ,.. den skall få stå på en hylla i sovrummet så småningom. (På bilden ser den lite mer gul ut än i verkligheten )







Nycklar till hotellrummet ;) köpta på "Confetti", Karlstad.










Den här ramen köptes på loppis, målades vit och försågs med hönsnät. Tänk vad mycket bra tips man får på alla bloggar! Sån här "anslagstavla" är det många som har..





Även det här märket kommer från http://www.idemakeriet.blogspot.com/ , kolla gärna där, det finns mycket fint! Köpte lite annat också, som jag visar vid senare tillfälle..




Under en linoleummatta på golvet i skafferiet som målas just nu, hittades sidor från en gammal Göteborgsposten årgång 1942. Den här roliga annonsen klippte jag ut därifrån!



Det var allt för nu, återkommer med ett skafferi-inlägg snart :) Ha det bra!

8 kommentarer:

Kicki sa...

Hejsan
Vilka fina saker Du beställt.
Fin anslagstavla. Jag har själv gått och grunnat på om jag skulle göra en sådan. Nu blev jag ännu mer inspirerad. Jag lägger Dig på bloggkoll så jag får lite koll på Dina idéer.
Ha en bra vecka
Kram
Kicki

idémakeriet sa...

O vad roligt att höra att sakerna har kommit och att du blev nöjd.
Tack snälla du för en sån fin respons.
Önskar dig allt gott och njut av sommaren.
Kram Gerda

Kristall & Pynt sa...

Så fina saker,gillar skylten.
Ha det gott
Kram Sofia

Älfgärdet sa...

Plåtskyltar är alltid så vackra. Gick häromdan & funderade på anslagstavlor till barnens rum istället för den jättestora vi har till hela familjen nu. Såklart ska jag apa efter dig :D! Tack!
Du ska inte hänga på till Sussies kafferep?

Älskade pion sa...

Vad fina grejer du har beställt. Bra tips om anslagstavlan,jättefint. Ha en bra dag. Kramar Ulrika

Vittblandat sa...

Hej!
så fina grejor du hittat! Jag ska oxå härma å göra en sån anslagstavla med hönsnät och genast göra ett besök i butiken du tipsar om! Ha en bra helg!
Kram Katja

livet på utanäs sa...

Fina grejer du har köpt av Gerda. Jag har också handlat av henne.

Hoppas att du har det bra så här mitt i sommaren =)

Ha det gott !
Kram från Sussi O

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Det var länge sen. Hur står det till?

Plåtskyltar kan man inte ha för många av =) Det finns så många fina såna och din var ju så fin. Gillade färgen på den.

Vad fint det var i ditt skafferi, så perfekt till alla pysselgrejer, rena drömmen och kunna ha allt på ett och samma ställe.
Mitt projekt till kalla hösten sen, blir och sätta upp hyllor i hobbyrummet så jag också får ordning och reda bland pysselgrejerna =)

Hoppas du har det soligare än jag. /Kram Pirre