tisdag 26 maj 2009

En vacker stad !

...besökte vi den gångna helgen, nämligen Stockholm! Eftersom det var barnvänliga utflyktsmål som gällde besökte vi Gröna Lund, Skansen och Junibacken.. Vädret var lite ostadigt tyvärr, men det glömde vi snart när det fanns så mycket fint att beskåda!


Utanför en järnvaruhandel på Skansen


Det var inte bara jag som fotograferade..

En rolig Pippi teater såg vi på Junibacken !

Det måste bli en ny Stockholmstur snart, det var frustrerande att vara nära alla inredningsbutiker,..men inte gå dit!! Jag tänker på Ambiance, Koffert, Årstiden b.l.a! Men på hemväg tog vi ett stopp vid Zetas, "finsmakarens trädgård" i Segeltorp, alltid något!

Där köpte jag de "rostiga" krukorna på bilden. Pelargonerna fick vi på Skansen, det delades ut pelargoner hej vilt där i lördags! Ett för oss helt okänt bostadsbolag hade nån slags trivseldag där, mot slutet av eftermiddagen vräkte de ut pelargoner till alla besökare :)!

Allt för idag! Ha en fortsatt bra vecka!

4 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Skansen...mmmm...jag var där i mars & då var vädret inte lika roligt...skulle bra gärna ta mig en tur dit igen.
Mitt tvättställ? Jodu, jag fick slänga ut 400 kronor för det :)

Noll54/Eva-Karin sa...

Zetas har jag aldrig kommit till! Alltid lika mysigt att komma till storstan,,,,Pippi är inte fel det heller!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Penseldraget sa...

hej
kul att besöka huvudstaden de är ju så vackert där =) fina bilder du bjuder på
kram pia

Kristall & Pynt sa...

Mysiga bilder du visar.
Du undrade om min golvlampa, den är gammal,ganska så svår och få tag på ju, men kolla på Blocket har sett någon där fast inte så ofta.
Den finns ju även att köpa ny på gyssinge. Är det ok om jag länkar dig?
Ha det så gott