söndag 15 maj 2011

Fruktlåde-makeover

Hej! Har tyvärr inte haft tid för bloggande på ett tag, det är en intensiv tid nu!



Tycker det är så kul att vara i trädgården och det blir lätt så att jag grejar med lite mindre viktiga (men roliga) bestyr.. som t.ex fruktlådorna jag fick och målade om. De blev så här:






















I lådorna skall jag ställa plantor, som jag skall sälja på en växtbytardag. Det är inga märkvärdiga växter, t.ex bergenia, rudbeckia "gullboll", purpurklätt, höstaster,smultron. Hellre sälja billigt än att slänga växter!



Ha en trevlig kommande vecka!



9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ÅÅ men gud så smart.. Måste härmas tror ja:).. Har en stor låda som står på min altan just nu och som jag ska måla lite slarvigt vit.. och nu ser jag att en text vore snyggt kom på det när jag ser dina lådor.. min ska jag visserligen ha filtar och kuddar i.. ha en skön ny vecka.. Kram..Pia

Lilla Vrån sa...

Verkligen en kul idee med fruktlådorna...vad påhittig du är:)
Ha en bra vecka!
Kramar//Carina

Ett ögonblick sa...

Så fina dom blev, en jättebra idé. Snyggt med text på.
Slänga växter ska man inte göra, då är ju växtbytardag en alldeles strålande idé.

Önskar Dig en fin vecka!
//lisamaja

Lisa.L sa...

Jätte fint :D jag har aldrig vart direkt så trädgårdsintresserad. Men sen vi flyttade hit i höst har jag gått och blitt helt trädgårds "frälst", haha :D det e sååå kul! Ska anlägga en helt ny stor rabatt på framsidan av huset, jag ska så grönsaker mm :D kram

Älskade pion sa...

Vilka härligt underbara lådor du har fått till.Ha en riktigt fin vecka,kanske ses hos Ingela och Petra på Lördag?Kram Ulrika

Vardag och flärd sa...

Det blev ju jättesnyggt, så stilrent! Och så fint med text på.
Kram Eva

Susanne sa...

Så många härliga idéer man kan hitta här i bloggvärlden..Jätte fina..Kram

Älfgärdet sa...

Superfina lådor! Jag är precis likadan, men det vet du nog :), lätt att greja med mindre viktiga saker ute i trädgården bara för att lusten faller på & man råkar gå förbi någonting som fångar ens blick. Ska du vara med & sälja växter på Kroppkärrs växtmarknad? Såg att den var till helgen. Hinner inte med den i år tyvärr då Eleanors klass ska på skolresa & jag har lovat vara med 1 dag. Men, men det kommer fler marknader. Vi får ta & se oss om efter ett passande datum & resmål för vår utflykt!

Systrarna Hjertén sa...

Supersnyggt, kommer bli en given succé med plantor i sådana lådor!

Mvh
Frida