söndag 12 september 2010

lite loppis och renoveringsbilder!

Hej! Mitt senaste loppisfynd - en köksvåg som har några år på nacken, 25 kr.. Även brickan bakom inhandlades för 40 kr. Det blir lätt att man hittar grejer till just köket på loppis, har jag märkt!


En till kokbok har jag fått.. (denna av lite "modernare" snitt än de jag brukar intressera mig för, den är från 1958 ;)


..Lika fin på baksidan!




Och här- pysselrummet/köket uppe just nu! Lite har man trots allt hunnit med mellan föräldramöten, klassfotbollsmatcher och annat som man har inbokat efter arbetstid..
Golvet skall målas sedan är det nästan klart, återstår lite hyllor som ska målas mm, men det är ju sånt som går fort!



Tapeten hade jag egentligen bestämt mig för redan för flera år sedan, "Soltorp" från Duros kollektion "Gammalsvenska". Vi blev väldigt nöjda med den! Dörrarna fick bli gråmålade runt om, det blev helt ok det med!

Allt för idag!








9 kommentarer:

Theresia sa...

Åh va fint det blir i pysselrummet! Blir avundsjuk, skulle oxå vilja ha ett sånt... Ha en bra dag!
Kram Theresia

Älskade pion sa...

Vilket underbart pysselrum du har fått,superfint.;)Kram Ulrika

Susanne sa...

Vilket fynd...ja visst hittar man ofta köks saker..urläckert tycker jag att det blir..kikat runt på alla bloggar så många om ger så mycket inspiration..Så skön men ändå konstig denna bloggvärld är...Många kramar Susanne

Skatan sa...

Hej!

Varför har jag dröjt så med att titta in sedan sist? Jag blir alltid lika inspirerad här :)

Trevlig kväll,

Anna

Gardenhouse sa...

Så fint du har det i pysselrummet, förstår att du gillade och valde tapeten.
Så fina köksgrejer också! Den köks almanackan har jag med, efter min mormor.
Ha det bra, Sussi

Lisbet sa...

Vilket fint pysselrum!
Själv har jag inte alls fått klart som jag tänkt... alldeles för mycket bråte som jag inte orkat ta itu med... suck.
kram

Penseldraget sa...

Så fint o stort pysselrum =) jätte fin tapet och de gråa runt dörrarna blev ett riktigt lyft...
kram pia

Maria sa...

Bilden på köksvågen är underbar!!

Kram

Therese sa...

Pysselrummet blir underbart! Å vilka fynd du gjort till köket! Ha en fin dag <3 Kram!
Therese - Sockenvägens Söta