söndag 14 februari 2010

Färg i februari!

Hej! Allt som har med färg och växtlighet att göra intresserar mig just nu! Antar att det är en stark längtan efter vår som tar sig uttryck på det viset.. Häromdagen köpte jag två fina kökshanddukar på Village. Motiven var hyacint på den ena och nyponros på den andra..




Den gröna färgen i motivet matchar visst vår mossgröna färg på dörrkarmarna.. :)



Annat färgstarkt- porslinsburk "Bedas bageri", ur serien "Vår lilla stad" .




Färgglada tulpaner har vi också!
Har också satt upp nya "fusk hissgardiner", eller vad man ska kalla dem, i köksfönstren. De är dock inte i färg, utan neutralt vita. (Det räcker med färg på detaljerna! :) ..Visar kanske nästa gång!




Ha en bra kommande vecka!

14 kommentarer:

Våglyckan sa...

Så fint och tulpaner är helt underbart! Ha en go alla hjärtans dag!
kram från mig
/maria

♥ Pia... sa...

Härligt vårligt yrigt vackert..:)..Inte dumt med lite färg så där i allt det vita:)..själv har jag nog en brokig blandning
Pia

promenader på landet sa...

Hej och vvilka jättefina kökshanddukar! Ha det så gott! kram från Maria

Lisbet sa...

Jag blev inspirerad att fara iväg och köpa ett par vackra handdukar jag också!
Fina bilder och intressant blogg du har!

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fina handukar du köpt, fint med lite färg nu.
Ha det gott
Kram Sofia

Älskade pion sa...

Visst är det härligt att få in lite färg i hemmet nu,härligt. :)Ha en fortsatt skön vecka. kramar Ulrika

Jenny sa...

Hej!
Vilka söta handdukar:)

Ja, vilket sammanträffande med katten, Göte hade varit ett fint namn men Clifford låter coolt det oxå! Stackars liten som är dålig, hoppas han blir bättre snart. Ser fram emot att få se honom här på bloggen sen:)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

Färjtorp sa...

Ja det är samma här!! Växter och lite färg, det känns rätt helt enkelt. Det finns oxå en längtan efter vår tror jag =)
Din handduk var jättefin.

Kram Johanna

Ett ögonblick sa...

Visst är det härligt med färg, tycker man blir så glad:)
Fina handdukar och "bedas bageri" tyckte jag mycket om. En färgglad tulpanbukett skulle inte heller sitta dumt på bordet, får se om jag, eller någon;), kanske kan göra något åt det imorgon....

Ha en bra vecka!
kram lisamaja

Cathrin sa...

Håller med, lite färg mot vitt lugn är vackert. Och vem kan motstå tulpaner (eller blommor) den här februarimånaden? En annan fin sak du visar som jag har svårt att motstå är plåtburkar. Vilken underbar burk! Förstår att du inte kunde motstå den. Ljuvlig...

Sköna o Gröna Ting sa...

Färg ger oss energi så hur den här Shabby Chic trenden har kunnat hålla i sig så länge är mig en gåta:))??
Vad hämtar folk sin energi.., kan det vara det vita som ger mer ljus eller.., ja, vad vet jag?

Älskade dina handdukar, man blev glad av att titta på dom:)
Kramar till dig...
Marianne

Ditt paket är packat och går med posten i morgon.., pengarna kom in i morse!
Tack för en underbar affär...

Penseldraget sa...

hej
oj så glad man blir av dina färgglada saker....härligt =)
kram pia

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilka fina handdukar från Village, såna som man blir glad av....Passade ju jättebra hos dig! Må så gott! Torsdagskramar från mig. Therese

Maria sa...

Färgglatt och vackert! Ditt kök verkar vara jättefint!

Kram