måndag 21 september 2009

september-trädgård

Hej! Vilken härlig helg det har varit, varm och solig! Tur för oss , i den här delen av Sverige, att vi alla fall fick en fin September! Än går det att njuta av trädgården.. men inte av äpplen i år heller tyvärr. Våra äpplen har nästan alla fula bruna fläckar. Det kanske är träden som blivit för gamla?





Chiliplantan vann jag på växtmarknads- lotteriet i Maj , nu är frukterna äntligen mogna!





Inte riktigt dags att byta till höstblommor än...







En vän i trädgården- utekaninen Ludde. Även han njuter av den sköna årstiden!


Tack för att ni kikar in här! Hej så länge!

















11 kommentarer:

Susanne sa...

Men vilken ursöt liten kille..Helt bedårisk!! Kram

Lyktor och Tyg sa...

Så fin första bilden är med tyget som hänger över stolen, ja de andra bilderna är också fina.
Kram Kristina

Anna-Lena sa...

Åh, så mycket vackra bilder du visar från din trädgård. Det är en av de saker jag saknar mest när jag har börjat jobba att jag inte hinner vara ute i trädgården så mycket som jag skulle vilja. Får njuta av dina bilder i stället!

Kramar Anna-Lena♥

irene sa...

Vilken trevlig blogg du har!
Den följer jag gärna!

Irene

Nyanser av vitt sa...

Hallå där,
Vad kul att du vill delta i min lilla utlottning.
Vackra bilder och gullig kanin.
Kram Agneta

Ett ögonblick sa...

Åh, vad fint du har i trädgården! Så läckert med tyget som hänger vid stolarna.
Söt liten Ludde också. Jag har också en Ludde fast en liten vovve-Ludde:)
Kram
//lisamaja

Älfgärdet sa...

Så härligt du har det i trägårn! Jag hinner inte alls med att njuta av min numera... vad jag inte hann med mera var att komma ihåg att höra av mig till dig ang i lördags...allt är en enda stor röra med saker som ska göras. Hoppas innerligt att det ska bli lite lugnare längre fram. Så kul att se att det blev frukt på din chiliplanta. Har du vågat testa styrkan än???

Älskade pion sa...

Vilken söt kanin.Härliga bilder du visar. Ha en skön dag. Kramar ulrika

Vardags-mirakel sa...

Så fina bilder från din trädgård, söt kanin! Ha det bra, kram Eva.

Kicki sa...

Vilka fina höstbilder från trädgården.
Och den lille sötnosen med de långa öronen var verkligen en goding!!
Kram
Kicki

Carita sa...

Men jösses vilken sötnos till kanin :) Och fina bilder för övrigt oxå!